Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   BMW M340i xDrive
Osnovna cena: 70.600 €
Cena testnega vozila: 88.840 €
obilica moči in tehnike
uglajenost
občutek na volanu
za zahtevnejšega voznika manjka pika na i
Tehnični podatki
Motor: 6, vrstni; prostornina - 2998 cm3; moč - 275 kW (374 KM) pri 5500 vrt/min; navor 500 Nm pri 1900 vrt/min;
Prenos: pogon - 4x4; menjalnik - 8, samodejni; zavore - hlajeni diski spredaj, hlajeni diski zadaj; gume - 225/45R18; obračalni krog - 12,0 m;
Karoserija: 4-vratna, limuzina; segment - D (srednji); mere (d/š/v) - 4713 mm x 1827 mm x 1440 mm; medosna razdalja - 2851 mm; prtljažnik - 480 l; rezervoar - 59 l; masa - 1710 kg; nosilnost - 535 kg; skupna dovoljena masa - 2245 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 4,4 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 250 km/h; gorivo: bencin; poraba - 9,2/5,7/7,0 l/100 km; emisije CO2 - 159 g/km;
Eno stopničko pod nadstropjem M
M340 je kombinacija športnih sestavin, ki so zapakirane v malce bolj sterilno okolje za povprečne voznike.
Artur Švarc
29. december 2020 | 12:35:00 | 12:15:00

Šestvaljniki so v BMW-jih od nekdaj posebna kasta, tehnični dragulji in nadpovprečne mišice. 30 let nazaj se je eden takih pri naši hiši znašel v E34 520i, šlo pa je za prvi 2-litrski šestak s 24-ventilsko glavo in 150 konji moči. Nekih pretiranih duše razveseljujočih spominov nanj nimam, sploh, ker je prišel k hiši namesto Alfe 164 Q4, ampak je bil v poznejših letih, dokler ni neslavno končal v jarku pri Brniku, drifterska igrača in to dobesedno. Komponenta nasmeha na obrazu voznika pri tovrstni uporabi je bila visoka, drugače pa je zaradi teže na zadku naložen s štirimi potniki zelo rad silil naravnost iz ovinka.

Pustimo podrobnejše spomine in zgodbe za kdaj drugič, do omenjene komponente bomo še prišli. Danes so BMW-jevi šestaki eni najbolj tehnično dovršenih strojev, v generacijah podprti z različnimi kombinacijami turbo polnilnikov. Vsem je skupaj eno – sposobni so dati zares velike moči, hkrati pa avto, v katerem delujejo, lahko vozi kot najboj benigna različica z praktično neverjetno nizko porabo.

Tudi B58 v M340i s športno osemstopenjsko avtomatiko in štirikolesnim pogonom je recept za čudovite izlete v tehnično perfekcijo. V najnovejši generaciji TwinTurbo ne pomeni dveh turbo mlinčkov, pač pa enojnega z dvema vetrnicama, premore pa 275 kW (374 KM) in 500 Nm navora, kar se v številkah izrazi kot 4,4 sekunde do 100 km/h. Sploh, ker se ves navor na kolesa prelije že pri 1850 vrtljajih in s pomočjo obeh vetrnic vztraja do 5000, je pospeševanje tisto, ki lepi na sedež in tehnofilom vzbuja erotične občutke.

BMW-jevi inženirji so z B58 več kot očitno še enkrat presegli sami sebe – turbo ima 25 % manj inercije in se hitreje odziva, pritisk injektorjev je že 350 barov, tu je še športni izpušni sistem za rezek zvok, a ima tudi dvojni katalizator, da ustreza Euro6 in tistega pravega razbijanja in pokanja, ki ga je večina, upam vsaj, že prerasla, vendarle ne bo in se tudi ne razlikuje preveč od manjših turbo štirivaljnikov.

Tudi zavore so obilno kraljevske – modro obarvane čeljusti s premerom 348 mm in štirimi bati avto ustavljajo hitreje, kot tisti zadaj sploh trznejo z očmi. Slednje je dobro upoštevati, da ne boste imeli neznancev v prtljažniku, še posebej, ker je avto kljub M Sport dodatkom na nekaj metrov videti precej benigna limuzina serije 3. Ali morda drugače, so tisti bolj plebejski še vedno preveč podobni tudi najbolj navitemu bratu, medtem ko M3 že od maske naprej ostalo sorodstvo pogleduje s tistim rahlo prezirljivim “eh” izrazom.

M340i je tudi zaradi te pozicije ostal nekje vmes, tehnične zmogljivosti so zapakirane v paket, ki čuva voznika in mu ne dovoli, da bi skozi vsak ovinek lahko prirohnel pošrek, še najbolj poskrbi za to precej sterilen volan, ki ne daje pravih povratnih občutkov na temo “kje smo, kaj smo in zakaj smo”.

Časov mehanske komunikacije ni več, vse je prevzela elektrika in če se je včasih voznik pogovarjal s kolesi z glasnim kričanjem, zdaj sredi ovinka do njega prihaja le šepet. Dovolj, da se da občutiti gibanje avtomobila in da možgani procesirajo naslednji korak, a včasih smo to urejali že z roko in občutki v hrbtenici.  Vseeno se da v nastavitvah Sport marsikaj postoriti, da gre zadek tudi zlahka nadzirano po svoje, vendar se kaj kmalu zdi, da M340i ni namenjen temu. Voznik lahko športni Steptronic upravlja tudi ročno, a pod to lahko razumemo dajanje inputa preko ročic na volanu, prave brutalnosti garanja z ročnim menjalnikom pa tako ali tako že dolgo ni več. Za dodatno varnost je tu še štirikolesni pogon in cela plejada kontrolne elektronike, ki je vedno tu nekje za hrbtom otroka v vas, da priskoči in prime za roko. Morda vse to odraža tudi dozorevanje, tako avtomobilov kot voznikov, saj so ceste polne takih, ki tja vprašljivo sodijo in vozne užitke so že zdavnaj zamenjali varnost, udobje in potovalnost. Vseeno je tehnika, ki je na voljo, navdušujoča, tudi zato, ker se da v Eco načinu tole zverinico peljati z osmimi litri porabe, potem pa s pritiskom na Sport odletimo naprej kot raketa iz Cape Canaverala, dokler seveda ne dobimo pozdravov s položnico za neprostovljne prispevke v državni proračun ali celo namigov, da je hoja najbolj zdrava.

Optčni učinek se zgodi z 19-palčnimi kolesi, temnejšimi stekli in M podobo, vklučno z letvico na pokrovu prtljažnika kot zelo diskretnim spojlerjem. Morda bi strupenost dobila še stopnjo več z črno obrobo maske namesto kroma, a to je stvar opcij.

M340i ni M3 in to niti ne želi biti, je pa paket tehnike in minornega optičnega zadovoljstva še vedno sprejemljiv, da verno nadaljuje poslanstvo teh malih limuzin. Za vse ostalo poskrbi brat M3, ki je diplomiral iz ultimativnosti, kar pa se pričakuje tudi od voznika.

Sub M Trojka v osnovi stane 70.600 evrov, za 2140 evrov več so dodali še Dravit sivo kovinsko barvo, ki mu ne paše najbolj, saj je v paleti še kaka precej bolj impozantna kovinsko modra barva, ostali tehnični dodatki, med njimi laserske luči, pa vse skupaj pripelje na 88.840 evrov.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
shark911
Občutek na volanu je pod rubriko minus? Občutek na volanu je ena izmed glavnih stvari,da človek kupi avto te znamke...A je šel še BMW v kurac?
29.12.2020 12:46:59
jjs
Hja, Shark, občutek za volanom, pa še dizajn, ki ga bo vesel vsak Kitajec - vse pa ne gre! In v teh časih vemo, kaj je za Petuelring pomembnejše, torej pozabi na občutek za volanom.
29.12.2020 13:31:28
Aichi
Steriln občutek, elektro fly by wire!
29.12.2020 15:16:08
Gazibo2
E46 je bil pravi od te znamke.
29.12.2020 18:25:57
shark911
jjs: tvoj komentar je nesmiseln...zakaj bi bil dizajn avtomobila povezan z občutkom na volanu?
30.12.2020 11:20:30

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija