Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
promet   |   Radikalno
Francoski vozniki ob vozniško v primeru uporabe mobilnika med vožnjo
Francoska vlada pripravlja kopico sprememb zakona o varnosti v cestnem prometu, kjer najbolj izstopa prekršek o uporabi mobilnega telefona med vožnjo in posledično zagrožena kazen.
Peter Pirkovič WTI, Peter Pirkovič in AVP
19. julij 2019 | 12:04:41

Trenutna kazen za omenjeni prekršek znaša 135 evrov in tri kazenske točke, a se v praksi stanje med vozniki ni bistveno izboljšalo. Tako pravi prvi mož prometne varnosti v Franciji, Emmanuel Barbe, ki je prepričan, da bodo z novim zelo radikalnim predlogom končno stopili na živce neposlušnim voznikom.

»Če pozabite vključiti smernik, ki je zelo pogost pojav med vozniki, ali pa večkrat prevozite polno črto, stop znak oziroma rdečo luč na semaforju, so vsi ti prekrški povezani z uporabo mobilnega telefona. Zato policiji omogočamo ukrep odvzema vozniškega dovoljenja.« je za BFM TV povedal Barbe.

Novi zakon bo predvidoma začel veljati jeseni in kot tak že sproža številne kritike s strani voznikov. Dejstvo pa je, da uporaba telefona med vožnjo postaja čedalje večja težava in dosedanje globe ne zaležejo. Zato so odgovorni prepričani, da je to edini pravi ukrep, da spametujejo voznike. Kot pravi statistika kar 15 odstotkov nesreč na avtocestah nastane zaradi nepazljivosti in v to skupino je kakopak vključena uporaba mobilnika. Zanimiv je še en podatek, v Franciji kar dva milijona voznikov nima opravljenega vozniškega dovoljenja oziroma jim je bilo s strani policije odvzeto. 

Če voznik telefonira med vožnjo, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola. Med pisanjem SMS sporočila, voznik 4x več časa ne gleda na vozišče, kot pri normalni vožnji.

Tudi v slovenska policija beleži vedno več voznikov, ki jih zalotijo pri uporabi mobilnih telefonov med vožnjo. Trenutna sankcija je 120 evrov, a so pri Agenciji za varnost prometa ministrstvu za infrastrukturo že pred časom predlagali strožjo zakonodajo, ki bi to početje opredelil kot hujši prekršek, za katero bi kršitelj poleg denarne kazni v višini 250 evrov dobil tudi 3 kazenske točke. 

Vesna Marinko, v.d. direktorica Agencije za varnost prometa. 

»Če se nevarnosti vožnje pod vplivom alkohola večina ljudi vendarle zaveda, je nekaj povsem drugega, ko beseda nanese na telefoniranje med vožnjo. Vozniki, ki uporabljajo mobilni telefon med vožnjo, imajo dokazano daljši reakcijski čas za zaznavo in odziv na nepredvidene dogodke med vožnjo, ovirana pa je tudi njihova sposobnost vožnje po sredini voznega pasu. Prav tako imajo počasnejši odzivni čas za zaviranje, ne zmorejo vzdrževati enakomerne hitrosti vožnje, imajo zmanjšano vidno polje, vozijo s krajšimi varnostnimi razdaljami, so bolj pod stresom in slabše zaznavajo okolico, » je prepričana Vesna Marinko, v.d. direktorica Agencije za varnost prometa. 

Vsi se zavedamo nevarnosti uporabe telefona med vožnjo, vemo, da ni prav, vendar ga vsi uporabljajo. In na to Agencija za varnost prometa že dalj časa opozarja, zato smo tudi predlagali spremembo zakona v tem delu, tako da se uporaba telefona med vožnjo opredeli kot hujši prekršek, za katero bi kršitelj poleg denarne kazni v višini 250 evrov dobil tudi 3 kazenske točke. 

Vpliv uporabe mobilnih telefonov med vožnjo:

•slabši reakcijski čas voznika (50% slabši kot vožnja v normalnih pogojih),

•počasnejše zaznavanje prometne signalizacije in reagiranje nanjo,

•daljši zavorni čas,

•zmanjšano zaznavanje okolice in prometa,

•večje tveganje pri odločitvah, kot je npr. zmanjšana varnostna razdalja, manjše prilagoditve razmeram na cesti in drugo

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
No ja, o tem koliko telefon moti pri vožnji, se bi dalo razpravljat. Vsekakor je največja norost brskanje in pisanje SMS-ov, tudi zasloni na dotik v avtu niso nedolžni. Kaj se ne bi dalo nekako omejit software, da, ko si v avtu, lahko samo sprejemaš klice prek prostoročnega telefoniranja? Če ne gre drugače, bo pač treba uvest še višje kazni.
19.7.2019 12:24:48
aichi
Bom ti pokazal, kako je včeraj zgledala vožnja tovornjaka pri Vrhniki, ko je imel voznik obe roki na telefonu in telefon pred nosom... sam da vzamem posnetek s kamere
19.7.2019 12:28:11
shark911
Kaj je bolj nevarno: zakonito brskanje po sredinskem zaslonu,brez da bi gledal na cesti,ali nezakonito držanje telefona v roki? Meni je vsekakor prva opcija precej bolj nevarna...pa še vedno ne vem,zakaj je v avtomobilih zakonita homologirana bluetooth napeljava,hkrati se pa poziva ljudi,naj ne telefonirajo?
19.7.2019 12:44:26
aichi
Problem so stvari, ki odvzamejo pogled voznika na cesto, telefon, sredinski zaslon seveda...sploh če sta UI in UIX slaba (kar ni tako redko)... Touch screen infotainment bi se moral vrniti v avto šele, ko bi bila avtonomna vožnja tako zanesljiva, da ne moreš zavit s ceste ali priletet v rit.
19.7.2019 12:47:57
v10power
Koliko moti lahko pove moj primer. Če gledam film in se istočasno z nekom pogovarjam po telefonu, po koncu klica ne vem nič kaj se je dogajalo v filmu. Tako da na cesti na telefon rajši ne odgovarjam. Zgleda da mi večopravilnost ne gre.
19.7.2019 13:42:51
alfafil
Vse pelje v prid avtonomni vožnji. Kar želite si, da nimate več resnično nobenega vpliva na ničesar, ker vsak sistem je ranljiv in vedno bo.
19.7.2019 13:59:36
aichi
Še vedno bo sistem bolj zanesljiv od večine voznikov
19.7.2019 14:35:23
alfafil
Tako, mimogrede, najbrž bo tvoja kariera pri Avtomaniji takrat končana. Ali boš testiral interijer in infotaiment? To ni provokacija. Zanima me kako vi, kateri se ukvarjate z avtomobilizmom, gledate na razvoj le tega?
19.7.2019 16:30:12
rovokopac
Samo primer nekaterih "ekranov" v avtu. Gre se za eno enostavno reč. Da prideš do USB ključka rabiš brskat po celem drevesu. V enem primeru sem naštel 6 korakov, ki pa jih ne moreš delat brez, da bi pogledal na ekran. Če je uporabnik še malo neračunalniški tip, se še hitreje zapleza. Logika in programerji avtoUI očitno ne gresta skupaj. Vsaj pri VW imaš to rešeno s fizično tipko, da veš brez pogleda, kaj si pritisnil.
19.7.2019 19:09:09
GTI
Zanimiv primer so avtomobili Tesla, ki imajo praktično vse komande od klime dalje na sredinskem ekranu. OK, glasovno upravljanje, kaj pa tam, kjer jezik ni podprt? Najbolj me pa nervirajo vozniki, ki veš, da imajo v svojih vsemogočnih avtih serijsko bluetooth, pa tiščijo telefon k faci.
20.7.2019 9:46:55
v10power
Treba imeti doktorat iz telekomunikacij za ga povezati.
20.7.2019 17:41:06

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija