Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Začenja se Volkswagnova električna revolucija
Novosti   |   Slovenska premiera: VW ID.3
Začenja se Volkswagnova električna revolucija
Če ste v teh dneh na naših cestah srečevali avto, ki je podoben Golfu, pa ni Golf, videti pa je precej bolj vesoljsko, potem ste srečali električnega ID.3.
Artur Švarc
14. oktober 2020 | 22:00:00

ID.3 je prvi od serije novih modelov, ki jih bo Volkswagen v sklopu elektrifikacije uvedel v svojo prodajno paleto. Ob eUpu in električnem Golfu (ta se zdaj umika ID.3), je naslednji na vrsti večji ID.4, ki prihaja k nam takoj po novem letu.

V enem najbolj nenavadnih let vašega življenja so električni avti doživeli precejšen skok pri prodaji. V primerjavi z enakim obdobjem lani je bilo v letošnjih prvih devetih mesecih registriranih 1130 električnih vozil, kar 619 več kot v enakem obdobju lani, pri čemer je delež VW z lanskih 4,31 % poskočil na 41,15%.

Sam ID.3 v dolžino meri 4,26 metra, 2 centimetra manj od Golfa, ima pa 2765 medosne razdalje, kar je 15 centimetrov več od Golfa. Zaradi kompaktnejšega pogona so kolesa postavljena bolj na začetek in konec vozila, posledično pa je tudi več prostora za potnike.

ID.3 bo na voljo s tremi kapacitetami baterije: 45 kWh (Pure), 58 kWh (Pro) in 77 kWh (Pro S). V enakem razmerju so na voljo tudi motorji s 93 kW, 107 kW in 150 kW. Z najšibkejšo baterijo ID.3 po WLTP pelje do 300 kilometrov, s srednjo 420 kilometrov, najmočnejša 77 kWh pa omogoča do 550 km dosega. Vsi trije motorji so elektronsko omejeni na 160 km/h, pospešek pa je v razponu od 7 do 8 sekund do 100 km/h.

ID.3 ima spredaj McPhersonov sistem vpetja, zadaj pa 5-vodilno zadnjo premo, v katero je vpet tudi kompaktni elektromotor, ki se zavrti do 16 tisoč vrtljajev, tehta pa okoli 90 kg. Enostopenjski menjalnik kot rečeno, poganja zadnji kolesni par. Sprednje zavore so diski, zadaj so se pri VW zaradi nižjih stroškov vzdrževanja odločili za bobnaste.

Baterije za ID.3 v svoji poljski tovarni proizvaja LG, posamezni modul pa tehta 30 kilogramov in ima kapaciteto 6,58 kWh. Garancija na baterije je 8 let ali 160 tisoč prevoženih kilometrov.

Še o polnjenju – z izmeničnim tokom najšibkejši ID.3 polni s 7,2 kW, preostala dva Pro in Pro S z 11 kW. Na polnilnici z enosmernim tokom Pure omogoča polnjenje s 50 kW (opcijsko 100 kW), Pro s 100 kW, Pro S pa s 125 kW. Izmenični tok prihaja iz standardnega Tip 2 (Mennekes) priključka, za hitro enosmerno polnjenje je tu CCS. V serijski opremi sta oba kabla za javne in domače 220-voltne šuko vtičnice.

V osnovi ima ID.3 LED žaromete spredaj in LED zadnje luči, v višjih nivojih opreme so sprednji žarometi matrični, zadnji pa imajo spremenljivo grafiko. Med sprednjima žarometoma ima ta konfiguracija tudi LED trak.

Serijsko je ID.3 opremljen s Front Assistom s funkcijo perpoznavanja pešcev, kolesarjev in zaviranja v sili, aktivnim tempomatom, sistemom za ohranjanje smeri, parkirnim sistemom Park Pilot in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov. Za doplačilo so tu še sistem za nadzor okolice vozila Area View, samodejne dolge luči in še nekaj malenkosti. Med drugim ima ID.3 tudi sredinsko varnostno blazino na notranji strani naslonskega dela sprednjih sedežev.

Upravljanje z vozilom je silno enostavno – vstop je brezkontakten, hkrati ni posebnega gumba za zagon, ročka ob volanu zadošča za premik naprej in nazaj, s pritiskom se sproži parkirni način. Merilniki so digitalni z možnostjo prilagajanja, bogatejše različice imajo tudi HUD zaslon z obogateno resničnostjo. Ker je ID.3 v osnovi zgrajen okoli VW-jevea OS, se bodo te rešitve stalno nadgrajevale z novimi funkcijami. Prav tako je mogoče nekatere funkcije ID.3 upravljati tudi s posebno aplikacijo We Connect ID.

Kupci prve izdaje ID.3 First Edition dobijo v paketu še kartico za omrežje We Charge, ki zdaj vključuje še Ionity, dobroimetje pa obsega 2000 kWh.

First Edition je na voljo z začetno ceno 34.162 evrov za osnovo izvedbo in sega do 44.879 evrov za First Edition Max. Cene že vključujejo do 6000 evrov popusta.

Letošnja načrtovana prodaja vozil obsega 7 različic z 58 kWh baterijo in 150-kilovatnim motorjem, cena pa se začne pri 38.207 evrih in 2500 evrih popusta v primeru hišnega financiranja. Najdražji ID.3 Tour, ki ima edini 77 kWh baterijo, stane 47.741 evrov, nanj dodajo 3000 evrov popusta.

2021 se bo paleta preoblikovala, najcenejši ID.3 Pure bo na voljo z najšibkejšo 45 kWh baterijo in 93 kW motorjem za ceno 30.839 evrov, najdražji ID.3 Pro S (77 kWh, 150 kW) pa 40.530 evrov.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
serpent
Tule vsaj ne morejo goljufati in lagati glede z izpustov NOx-ov.
14.10.2020 23:19:29
klemens
Meni je to vozilo predrago. Sem pa dva dni nazaj videl enega na avtovleki. V živo mi deluje majhen, nisem pa sedel notri.
15.10.2020 0:04:19
7even77
Končno se je le začelo. Zdaj pa da vidimo... Pa potem naprej s številkama 4, pa 5 in s še drugimi izvedenkami.Jih pa, brez nadaljnjegam s službenimi in pogodbeneimi avtovlekami prevažajo predvsem zato, ker so baterije toliko izpraznjene, da ne bi zadostovalo za pot od enega trgovca do drugega, Seveda - vse to so testna vozila, ki jih ne morejo vedno polniti samo pri enem trgovcu in ga pač dostavijo tja, kjer imajo prosto mesto .
15.10.2020 7:13:53
skrivo
Aichi, dobro napisano, tudi tehnično pravilno, kar se polnjenja tiče .
15.10.2020 7:50:40
skrivo
Še to: na avtovlekah videvate ID.3 ker so se pokvarili in ne zato ker bi imeli baterije prazne! Imajo velike težave s programsko opremo. Saj bodo popravili, ampak ni fajn če si ravno ti tisti kupec. Podobno je z najnovejšimi Golfi, nekaj jim crkuje (nimam informacij v čem je problem) in zato jih ljudje videvajo na odstavnih pasovih in avtovlekah. Pa saj ni VW edini, praktično vsi proizvajalci imajo določene probleme - avtomobili so postali neskončno komplicirani kar se računalnikov tiče. V to so bili avtomobilski proizvajalci prisiljeni iti, sadaj pa je kar je. Skoraj ne boste našli avtomobila brez problemov na infotaiment sistemih...
15.10.2020 7:58:35
7even77
@Skrivo, ne zameri, napisal si sicer povsem korektno in tu ni težave, ni pa povsem res, kar praviš. ID.3, ki se - nekateri - znajdejo na vleki, niso v nevoznem stanju. Lahko mi verjameš. Bi pa tudi dodal, da - še - nisem videl nekaj veliko Golfov (8) na odstavnih pasovih naši cest ali podobno. Res ne. Nisem pa tudi ne opazil neko splošno pokvarljivost in nalaganje na vleke katere od drugih znamk, vsaj v nekem zadnjem času ne. Bo pa vsekakor držalo - ga ni avta, ki se ne bi mogel pokvariti, sploh pa ne takega, ki je bil izdelan v recimo zadnjih 2 letih ali pa ima rad (zgolj) elektriko. Bodo pa, verjamem da, sčasoma vse uredili, to zagotovo.
15.10.2020 8:11:29
Aichi
VW OS je v povojih, obeta pa velike reči... Skrivo, BTW, hvala sem se moral poglobit malo, da zdaj za naprej razumem
15.10.2020 8:46:33
alfafil
Jaz pa ne bom poskusni zajček. Bomo še kakšno leto počakali.
15.10.2020 9:53:11
skrivo
Aichi: verjemi, da si sedaj zagotovo med 1% najbolj poučenih poročevalcev, na splošno je tovrstno znanje pri novinarjih porazno oz. ga sploh ni, čista nula.
15.10.2020 19:19:26
skrivo
Alfafil: imaš prav, ID.3 ni avto za nakup letos, drugo leto bo že bolje. Če kupiš EV sedaj, je bolje kupiti nekaj kar je že vsaj kako leto na trgu (BMW i3, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia Niro/Soul, Smart EQ, Tesla Model 3/S/X,...).
15.10.2020 19:25:51
skrivo
77: dejstvo je, da na poti preko cele SLO težko prideš, ne da ne bi videl kake okvare vozila. Pa vsega vidiš, največ pa ali čiste top shit novotarije ali pa stare iztrošene gare. Težko tudi kateri znamki pripišeš večjo pokvarljivost, vse je kar se tega tiče isti drek.
15.10.2020 19:40:32
skrivo
Aichi: en popravek pa moram napisati. Doma v dobri stari Schuko vtičnici je že kar dolgo sedaj izmenična napetost 230 V (50 Hz) in ne več 220V. Ta dvig so naredili že pred leti. Tako je sedaj v EU uradna nazivna 1-fazna napetost 230 V (ne 220 V), 3-fazna pa 400 V (ne 380 V).
15.10.2020 19:49:41
Aichi
Maš prav ja... V bistvu je oscilacija še več ko 230, ampak povprečje je tam, to se pa iz gimnazije spomnim grafa.
15.10.2020 19:53:38
skrivo
Aichi: nazivna napetost je v elektrotehniki tista ki bi naj bila, v realnosti je pa tu nekje blizu in le redko natanko 230 V. Če imaš hišo/stanovanje blizu transformatorja, potem je navadno napetost višja od 230 V in obratno. Če se prav spomnim, je uradna toleranca 230 V +10%/-20% (naj me kdo popravi, če sem navedel napačno uradno toleranco).
15.10.2020 20:22:53
Aichi
tale ti je malo huda, veš kake izravnalnike mora met potem elektronika? ko v 80ih, ko smo meli pred TV še stabilizator, ki se je grel ene 2 min, da so se kondiji nafilali
15.10.2020 20:29:50
skrivo
Aichi, sem malo mimo pihnil, standard pravi +10%/-15% (se pravi med 195 V in 253 V). Standard opredeljuje še odstopanje frekvence, flicker,... Za 80a je to bila kar huda toleranca, pa še to se ni dosegalo (na osamljeni kmetiji 170V ni bila nobena redkost ko so puhalnik zalaufali). Danes ti pa TV dela nekje med 85 V in 263V (tudi 300 V). Električni avti pa v praksi pod cca. 200 V ali zmanjšajo moč polnjenja ali pa prekinejo polnjenje (preizkušeno večkrat).
15.10.2020 22:41:52
spartan
Golf 8 & ID.3 - kralja odstavnih pasov
16.10.2020 13:28:46
spartan
@Skrivo - pri nas je ponavadi +10 %. Imam pa tudi 400 V (staro 380).
16.10.2020 13:33:00
skrivo
Spartan: potem je super, ko boš imel električarja, bo ravno pravšnja napetost, ko ga boš dal filat
16.10.2020 20:23:52
spartan
@skrivo...za 40.000 € dobim se kaj drugega kot avto z zavornimi bobni ter prestavo naprej-nazaj
16.10.2020 21:11:54
slonana
Fantastičen!
17.10.2020 0:40:05
7even77
@Spart, v katerem kraljestvu sta pa ta dva modela po tvoje na odstavnih pasovih...? Pa, kolikor si enkrat že znal pisat tule, ti niti po pomoti ne kupuješ vozil vrednosti 30000€ ali celo več (40000€...), da bi se prav pretirano obremenjeval s tem, da imajo - in zakaj imajo, če so to pač EV - zadaj zavorne bobne z e-ročno zavoro... No, saj ni pomembno.
17.10.2020 12:37:20
skrivo
Zakaj so zadaj zavorni bobni na EV-ju z zadnjim pogonom smiselni? Zato, ker elektromotor regenerativno zavira in to tako zelo fejst, da zadaj dejansko bremze (bobnasta zavora) nič ne delajo in nima nekega smisla dajati gor diskov, ker bi diski takoj zrjaveli in bi jih lastnik moral vsakih nekaj mesecev menjavat. Seveda obstajajo diski, ki bistveno manj rjavijo, ampak imajo tudi svojo ceno (dragi so).
17.10.2020 21:53:03
macolar
Po obliki zelo neposrečen. Vsaj sprednji del, tudi notranjost je videt poceni. Kar se prednjega dela tiče me spominja na staro reklamo za Peugeota ko v Indiji pob z slonom predeluje svoj avto v 207. Samo da v tem primeru se je slon usedel samo enkrat in potem odkorakal, nihče pa ni nadaljeval dela. Videl ta avto tudi v živo na cesti....izgleda še slabše. "Bastard child" enoprostorca in hatchbacka.
18.10.2020 20:41:42
spartan
@7even77...brez zamere. Rad imam satiro
19.10.2020 8:37:34
Sledge_Hammer
Ne vem no, ko sem nazadnje preverjal so bile zavore na avtu zato, da se je zanesljivo ustavil, ko je bilo to potrebno. Ko bo treba vso to težo na avtocesti pri max hitrosti nenadoma ustavit, bojo bobni zmogli? Sem prepričan da bi bili diski vseeno boljši, še posebej, ker je kar nekaj teže tudi zadaj.
19.10.2020 22:16:37
spartan
Brez skrbi. Kot mulc sem vozil Tamiča (iber nalozenega), pa se je ustavil z max hitrosti 110 km/h brez problema. Pa ni imel servo zavor. Sicer sem moral malo pedal pumpat, ampak to je ze druga zgodba.
19.10.2020 23:13:31
klemens
Če malo pogledate zadnje zavore na novih Renaultih, so šli spet nazaj na bobne, Clio, Captur, Kangoo...do 100 konjev močni motorji. Pred tem so imeli že diske, recimo trenutna generacija Kangoo-ja je imela leta 2014 zadaj kolute, 2018 pa spet bobne. Pri Renaultu sem opazil, ker jih imamo veliko službenih.
20.10.2020 0:21:29
klemens
skrivo, naš poslovni partner je kupil ID.3 in ima tudi že po nekaj dneh vozilo na popravilu, kot si prognoziral.
20.10.2020 0:23:51
skrivo
Klemens: VW ima velike težave z ID.3, to je znano, res upam, da te napake čim prej odpravijo, privoščim jim, da uspejo, ker so res dobro zasnovali MEB platformo in se nenazadnje kot drugi (po Tesli) renomiran proizvajalec resno lotili vozil nove dobe, vsi ostali, z izjemo nekaj Kitejcev, pa nekaj tipajo s figo v žepu.
20.10.2020 1:20:30
spartan
Tesla vlači svoj model 3 iz kitajske sem...bojkot!
21.10.2020 13:01:03
rovokopac
Sicer ne razumem najbolj tržnikov. Sem pa že od parih slišal, da bi bilo bolje, da bi se imenoval "ID-Golf".
21.10.2020 14:30:33
klemens
rovokopac, mogoče so vseeno previdni z imenom, da v primeru če ga pihnejo mimo, ne zaserjejo še imena golf, če so ga že zasmradili pred leti.
21.10.2020 15:40:14
dbench
Golf naj raje ostane Golf. ID pa naj piše svojo zgodbo, verjamem da bo uspešna, ko rešijo začetne felerje. Tudi sam se enkrat vidim tudi v električarju (oz. vsaj en pri bajti), ampak ne še dokler bo nabavna cena taka. Ko bo pa tam blizu 20k, mi bodo pa že konkretno zadišali.
22.10.2020 9:29:11
dbench
Tudi kar berem komentarje novinarjev ki so sprobali razne "štromarje", sploh športnike ala Taycan, gre za povsem drugo dimenzijo vozne dinamike, beri navor je popolnoma drugače občutit. Pomoje za hitro prehitet en počasen kamion, ga ni čez elektro pogon (ok pustimo če maš navaden avto z 200 konji, potem tudi gre ).
22.10.2020 9:33:16

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija