Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Novo poglavje elektrike pri Hyundaiju
Novosti   |   Premiera: Hyundai Ioniq5
Novo poglavje elektrike pri Hyundaiju
Korejci so pred nekaj urami prvič v živo pokazali nov električni avto in ob tem razkrili vse najpomembnejše tehnične podatke. Ti kažejo, da so Hyundaijevi razvojniki nalogo vzeli zelo resno, saj se avto zlahka primerja z električarji iz premijske elite.
Peter Pirkovič
23. februar 2021 | 12:03:00

Korejska znamka ima z električnimi avtomobili že veliko izkušenj in znanja. Na trgu imajo Ioniqa in Kono, pa tudi druge priključne hibride, a zdi se, da so z Ioniqom5 obrnili povsem nov list in začeli pisati novo zgodbo. V prvi vrsti o tem govori zunanja oblika. Avto ni niti malo soroden z aktualnimi modeli v Hyundaijevi ponudbi, saj so na njem uporabili zelo futurističen in moderen oblikovalski pristop, s ščepcem retro stila izpred nekaj desetletij, ko je bil pri Hyundaiju aktualen model Pony. 

4,65 metra dolg Ioniq5 je hkrati prvi model v njihovi ponudbi, ki je nastal na novi platformi za električna vozila E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ta pa mu prinaša številne napredne tehnične rešitve, s katerim se Ioniq5 uvršča v sam vrh med električarji. Kupcem bosta na voljo dva tipa baterij s kapaciteto 58 kWh in 72,6 kWh, polnjenje obeh pa lahko poteka tako na 400- kot na 800-voltnem sistemu, zahvaljujoč tehnologiji, ki s pretvornikom premosti potencialno razliko in zagotavlja stabilno polnjenje. 800-voltni sistem za zdaj ponujata samo Taycan in e-tron GT. Vgrajeni polnilnik lahko zmore največ 350 kilovatov enosmernega toka, to pa v praksi pomeni, da potrebuje le 18 minut polnjenja z 10 na 80 odstotkov. V samo petih minutah uporabnik lahko pridobi za okoli 100 kilometrov avtonomije (izračun WLTP). Specifikacije polnjenja z izmeničnim tokom še niso znane, je pa znan podatek, da ima avto z močnejšo baterijo po WLTP 480 kilometrov dosega.

Ob tem velja omeniti še eno posebnost. Hyundaijevi mojstri so poskrbeli, da je Ioniq5 ustvarjen ne samo, da prejema energijo, ampak da jo tudi ponuja zunanjim uporabnikom. To omogoča funkcija Vehicle 2 Load (V2L) lahko zagotovi do 3,6 kW moči za priklop na primer toasterja, ki ga uporabnik vzame na izlet. Vtičnica se nahaja pod sedeži, avto pa mora biti v tem primeru v fazi delovanja.

Ioniq5 bo pri obeh baterijah ponujal možnost pogona na dve oziroma štiri kolesa. To v praksi pomeni, da bo v osnovni verziji na voljo le en električni motor nameščen na zadnjo os (pogon na zadnja kolesa) ali dva elektromotorja, vsak na svoji osi, kar posledično pomeni pogon vseh štirih koles. V primeru šibkejše baterije bo motor na zadnji osi razvijal 125 kilovatov moči, v paru pa bo skupna moč znašala 160 kilovatov. Pri 72,6 kWh bateriji bo pri različici s pogonom na en kolesni par na voljo 160 kW, pri verziji s štirikolesnim pogonom pa kar 225 kW in 605 Nm navora. 

Nova platforma posredno omogoča tudi veliko več udobja za potnike. Namreč, avto ima kar 3-metrsko medosno razdaljo, to pa pomeni obilico prostora tako za voznika in sopotnika, kot potnike na zadnji klopi. Dodatno ima Ioniq5 še najmanj 531-litrski prtljažnik in dodatno 57-litrsko odlagalno mesto pod sprednjim pokrovom. Omeniti velja še to, da imata sedeža vgrajene počivalnike za noge, da ima Ioniq5 vgrajen zelo napreden projekcijski sistem izpisa podatkov na vetrobransko steklo, medtem ko dva 12-palčna zaslona skrbita za vso komunikacijo in upravljanje s sistemi, ki jih voznik potrebuje. 

Po podatkih slovenskega zastopnika, prvi primerki v Sloveniji pripeljejo konec poletja oziroma v začetku jeseni, cen zanj pa v tem trenutku še nimajo oblikovanih.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Macolar
Lancia delta integrale 🙂 , edino tista črta na boku nekak ne sede.
23.2.2021 12:56:08
v10power
Yes, Pony is back. Sem vedel, da me spominja na nekaj iz preteklosti, že ko so prvič pokazali ta koncept.
23.2.2021 15:06:20
alfafil
Kakor koli obrnem, je avto dodelan in vrhunski, žal za 30 000 evra ga zagotovo ne bo mogoče dobiti. Ali pač? ID3, če je to sploh primerljivo, povozi na celi črti, pa še koga.
23.2.2021 15:20:41
5VAR0G
Mene spominja na Yugota Mi je pa vseeno top
23.2.2021 16:48:34
klemens
Zunaj fiat ritmo, znotraj panda prva generacija. Avto mi je top, v primerjavi z ID.3, ki mi oblikovno ne potegne, mi je ta zelo lep.
23.2.2021 17:24:43
skrivo
Tole izgleda premium... saj cena je tudi premium. Avto izgleda kompakten, ampak je dejansko zelo velik (samo poglej dolžino avta!), lepo, ni kaj. Bodo pa morali ceno malo spustiti, ker cena sega v področje Tesle 3, ki ima več dometa in nepremostljivo prednost: Supercharger netvork.
23.2.2021 18:16:30
klemens
Cene naj bi se začele od 50k naprej, za mene preveč.
23.2.2021 19:11:49
7even77
Dopadljivo, vsekakor in vsaj na čisto prvi pogled. Bi ga tudi zares imel? No, tega odgovora pa ne poznam.
23.2.2021 19:23:10
jjs
Fenomenalno, res sem navdušen. Tisti 6x podčrtani "Z" na boku je ...nenavaden... a ostaja lepo v mejah dobrega okusa, daleč od tega, da bi se delali norca iz ljudi. Ne vem pa, kje v njem ste našli "Pony". Na nobenem od ponyjev ne vidim ničesar, na kar bi Ioniq vsaj približno spominjal. Mene ta model bolj spominja na neko zelo lepo, a generično obliko s konca 70.-ih in se ne bi upal imenovati nobenega modela. Tudi notranjost je zelo estetska, razen nekaj motečih elementov. Mene moti obvolanska ročica na levi (kot pri Miniju l. 2001), zaklep sovoznikovega predala (kot bi ga vzeli iz ...česarkoli) in tisti magnetki za fotografije družine in mačkov...bolj spadajo na hladilnik kot pa v avto 3. desetletja 3. tisočletja. Sicer pa klobuk dol Parkom.
23.2.2021 19:43:01
v10power
Mene spominjajo luči z svetlobnimi elementi pravokotne oblike in pa hatchback oblika.
24.2.2021 7:59:25

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija