Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Audijev štirivratni kupe na Porschejevi osnovi
Novosti   |   Slovenska premiera: Audi e-tron GT
Audijev štirivratni kupe na Porschejevi osnovi
Za Slovenijo je letos v tovarni v nemškem Neckarsulmu rezerviranih dvajset primerkov novega Audijevega električarja. In skoraj vsi že imajo svojega lastnika.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
16. junij 2021 | 0:19:00

cenik.pdf

Najnovejši član električne družine e-tron je bil grajen na enaki tehnični osnovi kot Porsche Taycan. Obema je skupna celotna tehnika, ki se skriva v drobovju, medtem ko so razlike opazne pri moči pogona, obliki in nenazadnje ceni. Predstavnik štirih krogov ima v ponudbi le dve različici. Običajno in RS izvedbo, ki je primerljiva s Taycanom Turbo, medtem ko Turbo S nima konkurence. Razlika med njima je v zmogljivosti pogona in teži (2351 kg), saj ima RS več serijske opreme, to pa prinaša 71 kilogramov dodatne obtežitve. 4,99 metra dolg štirivratni kupe je nižji in širši od brata RS7 Sportbacka, njegovo medosje je dolgo kar 2,9 metra, medtem ko prtljažnik meri 405 oziroma 350 litrov pri izvedbi RS (vgrajeno ozvočenje odžira dodaten prostor). Ker pod sprednjim pokrovom ni klasičnega motorja, so v tem delu vseeno uredili manjši 85-litrski odlagalni prostor. Ni velik, a za torbo in plačilne kartice bo dovolj.

Audijeva zasnova potniške kabine je znana. Voznikovo delovno okolje je povsem digitalizirano, sedi pa se precej nizko in športno utesnjeno, a še vedno dovolj udobno, da bi z njim potovali na daljše relacije. Osnovni model v serijski opremi nima zračnega vzmetenja (izvedba RS ga ima), s katerim se podvozje za dva centimetra dvigne, ko je potrebno na primer prevoziti hitrostno oviro na cesti. Kot pravijo pri Audiju bodo domala vsi kupci vstopnega modela naročili tudi ta dodatek, ki stane debelih 5 tisočakov, a skupaj s tem e-trona opremijo še s štirikolesnim krmiljenjem, športnim zvokom in pogonom Quattro z nadzorovano zaporo diferenciala, kjer se moč med sprednjo in zadnjo osjo porazdeljuje od 0 do 100 odstotkov.

 

E-tron GT je v vsakem primeru opremljen s štirikolesnim pogonom, saj ima na vsaki osi vgrajen svoj električni motor. Spredaj je pri obeh različicah vgrajen 175-kilovatni motor, medtem ko zadaj elektromotor zmore razvijati 320 oziroma pri RS izvedbi 335 kilovatov moči. V primeru uporabe varčnega voznega profila, deluje le sprednji motor, hitrost pa je omejena na 140 km/h. Skupna sistemska moč pri osnovni verziji znaša 350, pri RS izvedbi pa 440 kilovatov. Za dobri dve sekundi in pol se moč še dodatno poveča (iz 350 na 390 kW in iz 440 na 475 kW) in to samo pri speljevanju z mesta ob vključenemu programu Launch Control. Omeniti velja dejstvo, da je e-tron GT opremljen z dvostopenjskim menjalnikom, kjer se sunek prestavljanja občuti le v športnemu načinu, medtem ko pri običajni uporabi pogon speljuje v drugi prestavi.

Audi e-tron GT ima tako kot Taycan vgrajeno 630-kilogramsko litij-ionsko baterijo z bruto kapaciteto 93,4 kWh in 800-voltni polnilni sistem, kar pomeni, da se lahko na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom baterija polni do 270 kW, vse to pa prinaša zelo kratke postanke za polnjenje. A je pred tem potrebno primerno ogreti baterijo (na 30-35 stopinj). V praksi iz 10 odstotkov baterijo na okrog 80 odstotkov napolnimo v 20 minutah. Trenutno pri nas to zmorejo le maloštevilne Petrolove in Ionityjeve hitre polnilnice. Pri Audiju v ospredje postavljajo Ionityjevo mrežo polnilnic, saj je kupec deležen posebne kartice z enoletno brezplačno članarino, ki mu prinaša znižano ceno kilovatne ure iz 0,78 na 0,31 evra. Po enem letu se članarina obračunava okrog 18 evrov mesečno. Nakup preko slovenskega trgovca prinaša še kartico ugodnosti mreže polnilnic Moon, s katerimi upravlja slovenski zastopnik Porsche Slovenija. Ne gre pozabiti, da se e-trona GT lahko polni preko dvosmernega polnjenja doma ali na javnih polnilnicah.

Doseg po WLTP za e-trona GT znaša 448 km, za izvedbo RS pa 433 km.

Cena za osnovnega Audija e-trona GT je postavljena na slaba 102 tisočaka, medtem ko RS izvedba nosi začetno ceno 141 tisoč evrov. Čeprav je spisek serijske opreme pri obeh razmeroma dolg, je možno končno ceno še precej povečati. Na primer z izborom laserskih LED žarometov (3.323€), keramičnih zavornih diskov (9.775€) ali karbonske strehe (4.312€), ki prinaša 20 kilogramov prihranka pri skupni teži vozila. In še ena zanimivost. Eksperiment z digitalnimi vzvratnimi ogledali se je očitno zelo hitro končal. Med kupci e-trona se ni prijel, zato tega dodatka GT že nima več.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
O dosegu pa nič.
16.6.2021 8:43:58
shark911
Saj piše...Doseg po WLTP za e-trona GT znaša 448 km, za izvedbo RS pa 433 km...v realnosti ti pa vožnja pozimi in po AC nad 150 km/h te cifre sklati na pol...
16.6.2021 9:18:25
pirko
je po nesreči izpadlo ven....zdaj je navedeno
16.6.2021 9:33:21
Joker
Na slikah izgleda mnogo bolje kot v živo vsaj meni. Tudi tale doseg je smešen za avto s ceno cca 150k, da ima vsaj nekaj opreme. Žalost bolj kot ne.
16.6.2021 18:45:01
alfafil
Ja. sodeč po porabi na posnetku, še za 200 km ni dovolj. Bi ga pa imel, za polovično ceno.
17.6.2021 9:05:17

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija