Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Konec električnega eksperimenta za Flixbus
Aktualno   |   Nemčija
Konec električnega eksperimenta za Flixbus
Največji avtobusni prevoznik na stari celini se je pred kratkim znašel pred nezavidljivo situacijo – njihovi električni avtobusi so neuporabni.
Artur Švarc
18. december 2019 | 6:55:00

Flixbus je že dlje časa načrtoval, da bo medmestni promet preusmeril na električne zelene avtobuse, projekt pa je ustavljen zaradi tehničnih težav. Podobne probleme imajo tudi mestni prevozniki.

Trajnostna mobilnost, mobilnost prihodnosti je zelena in še nekaj drugih sloganov je Flixbus skupaj z Greenpeaceom uporabil za promocijo novega načina potovanja – z električnimi avtobusi. Prva redna proga med Mannheimom in Frankfurtom bi morala postati ponos Flexibusa s povsem zeleno obarvanimi avtobusi.

Izvršni direktor Flixbusa, Fabian Stenger, je na začetku projekta povedal: »Kot največji prevoznik v Evropi z avtobusi želimo postaviti vzor za spremembe v prometu. Ponosni smo, da smo skupaj z Greepeace Energy prvi prevoznik, ki lahko ponudi nekaj takega.«

Prejšnjo sredo so pri Flixbusu poslali novo in zelo kratko sporočilo za javnost, v katerem so zapisali, da so projekt električnega transporta med omenjenima mestoma morali ukiniti. »Ponavljajoči se tehnični problemi z avtobusi kitajskega proizvajalca, zato je projekt ustavljen.«

Električni transport z avtobusi bi moral biti v veliki meri obnovljiv, Greenpeace Energy je celo obljubil čisto elektriko in Flixbusov E-bus bi bil tako popolnoma brez emisij tudi v procesu nastanka elektrike.

Edina reč, ki je zares uspela v tem projektu je bilo razočaranje potnikov. Tehnologija preprosto ni želela sodelovati. Sama trasa sploh ni bila zahtevna, dobrih 100 kilometrov po ravnem terenu, brez strmih klancev. Prvi električni medmestni avtobus v Nemčiji bo moral razdaljo prevoziti štirikrat dnevno. A kot rečeno, vozilo se je kujalo.

Stenger je takrat pvoedal: »Želimo oblikovati mobilnosti prihodnosti. E-busi so precej dražji, a smo prepričani, da se bo investicija na dolgi rok splačala. Radi bi poslali jasen signal in pokazali, da je možna sprememba filozofije mobilnosti. Hkrati so prvi električni busi v naši floti jasen signal proizvajalcem avtobusov, da morajo pripraviti alternative dizelskim avtobusom.«

Kot kaže, imajo proizvajalci še vedno inženirje, ki znajo seštevati 1 plus 1 in ne padajo na evforične signale Flixbusa. Tako še vedno izboljšujejo dizelski pogon, ki postaja vedno bolj ekonomičen in čistejši z dodatkom sečnine, katalizatorjev in filtrov. Glavna težava pa je tako ali tako energijska gostota dizla ali bencina, proti kateri elektrika zaenkrat nima velikih možnosti.

Podobna težava se je pripetila tudi ESWE Stadtwerke v Wiesbadnu, ki želi ves avtobusni promet spraviti na elektriko. Za začetek so naročili 56 električnih avtobusov. Aprila je šef podjetja pompozno napovedal, da bo prvih pet električarjev začelo voziti oktobra, še pet pa novembra. A več kot poti iz tovarne do garaž za zdaj niso opravili. Vseeno naj bi v Wiesbadnu do konca 2021 vozilo kar 140 električnih avtobusov.

Zgodba se tu ne konča, zvezno Ministrstvo za okolje je za to namenilo 45 milijonov evrov, za zdaj je bilo skupaj z izgradnjo polnilne infrastrukture porabljenih 15 milijonov. A skepsa kaže, da ne bo šlo vse gladko – notranji del mesta je raven, primestni promet pa ima precej vzponov. Baterija na avtobusu naj bi zadoščala za 150 kilometrov, pri polnem avtobusu le 100 kilometrov, še manj pa pozimi. Dizelski avtobus na drugi strani prevozi 300 do 400 kilometrov tudi po klancih in stane dva do trikrat manj kot električni avtobus.

Še slabše se godi v Nurtingenu, kjer so pilotski projekt z električnim avtobusom označili za fiasko. »Baterija na avtobusu je nehala delovati po dveh letih in pol vožnje, nova stane 80 tisoč, kar ne opraviči stroška, zato smo operacijo ustavili.«

V Trierju na francoski meji so ljudje dobro sprejeli tri električne avtobuse – bili so tihi in okolju prijazni. Od julija ne vozi nobeden več. Prvi se je pokvaril že po dveh tednih – baterija. Težav pa ni bilo ne konca, ne kraja.

Zanimivo so reagirali tudi v Bremnu. Mestna rdeče-zelena koalicija je obljubila električne avtobuse, vendar je mestni svet obrnil svoje prepričanje za 180 stopinj. Namesto petih avtobusov, 40 % zanje bi prispevala država, ne bo nobenega. Razlog? Ni jasno, ali je električni pogon zares tehnologija prihodnosti. Županja Bremna, Maike Schaefer iz vrst Zelenih, pravi, da ima električni pogon veliko minusov: »Baterije potrebujejo kobalt, ki ga v rudnikih v Kongu pridobivajo otroci.«

Članek je povzet iz Tichys Einblicka

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
shark911
Zanimive zgodbe,ampak malo se ustavimo pri sklepanju...iz prebranega vidim,da je bil v vseh zgodbah problem izključno v kitajskih proizvajalcih...oz.bom drugače vprašal: če bi recimo Tesla naredila avtobus z realnim dosegom 400 kilometrov,bi bili tudi isti problemi,kot so opisani v teh zgodbah? Jasno,da ne...torej na splošno ni problem v elektriki,niti v baterijah,ampak v napačno (poceni?) izbranih ponudnikih...vprašanje kaj je še zadaj za temi zgodbami (zakaj so sploh izbrali avtobus s samo 100 km dosega? Kakšen "genij" moraš biti,da ti to pride na misel? Mogoče so avtobusni prevozniki pobrali tudi kakšne dobre subvencije države,itd...)
18.12.2019 9:07:01
aichi
Flixbusova flota so ja bili Kitajci, ostalo pa ne...Pa tudi kar se dosega tiče, saj ti če imaš deklariran doseg 300 pri busu, boš v realnosti po klancih, polno obtežen in pri minus 10 naredil 100 po čudežu!
18.12.2019 10:35:33
shark911
In zakaj potem ne piše,kateri točno so bili ti modeli pokvarljivih avtobusov,in znamka? Kaj se tukaj skriva?
18.12.2019 22:10:39
aichi
Uni v WIesbadnu so Mercedesi
19.12.2019 1:30:58

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija