Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Potrjeno znižanje davka na motorna vozila
Aktualno   |   Slovenija
Potrjeno znižanje davka na motorna vozila
Vlada je včeraj potrdila predlog zakona o davku na motorna vozila, ki bo zmanjšala obdavčitev v povprečju za več kot 65 odstotkov.
Artur Švarc
20. november 2020 | 6:22:00

Do sedaj je za osnovo za DMV veljala prodajna cena vozila, po novem pa bo o tem odločala okoljska komponenta – glede na emisije CO2 in emisijski standard vozila. K temu je treba dodati še faktor vrste motorja, dizelski ali bencinski, medtem ko električna vozila ne bodo obdavčena.

Prav tako se poslavlja dodatna obremenitev iz 2012, ki je obdavčila vozila s prostornino nad 2,5 litra.

Minister za finance, Andrej Šircelj je povedal: »Sedaj povprečni davek na vozilo znaša 460 evrov, po novem bo znašal 160 evrov, kar je skoraj trikrat manjše davčno breme.«

Razlika med Euro 4 in Euro 6d pri bencinskih avtomobilih znaša 490 evrov, pri dizlih pa 735 evrov.

Iz obdavčitve bodo izvzeti tudi starodobniki, dirkalna vozila, intervencijska vozila, vozila za invalide in vozila za družine s tremi ali več otroki, za slednje velja oprostitev enkrat v treh letih.

DO zdaj je DMV v proračun prinesel 45 milijonov evrov, po novem le še 16, ministrstvo pa verjame, da bo pocenitev na dolgi rok razliko nadoknadila z višjo prodajo.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
jjs
Kot da bi se vlada "počutila krivo", da zdaj niža davke in s tem "protežira bogatejše sloje". Financminister že kar sam napoveduje upad prihodkov s 45 na 16 M€, kar je +/-oslarija. Davki, kakršni so bili v veljavi doslej, so bili , kot bi jih skupaj zasnovala Branko Mikulić in Milojka Kolar ter so klicali po goljufijah in vožnji z nemškimi ali slovaškimi tablicami. Tako da po mojem ne drži bodisi številka 45 bodisi številka 16. Če pa vprašate mene, obstaja par držav, ki ob nakupu avta zaračunajo samo DDV in nič drugega, pa kar dobro živijo.
20.11.2020 6:46:35
denis1304
@jjs Ne razumem ravno tvojega bluzenja, ampak če računaš da je bilo leta 2019 107009 os. vozil prvič registriranih v SLO, potem 107009 x (2/(490+735)) = 65.543.012 EUR... in odšteješ tiste, ki so oproščeni plačila DMV.... je bil znesek 45M EUR čisto na mestu
20.11.2020 7:41:18
RUNC
@Avtomanija; Glede na to, da tega še nisem zasledil nikjer, predlagam, da naredite primerjavo aktualnega in novega DMV-ja, na par realnih najbolje prodajanih primerih v Sloveniji (npr. clio, golf...) v različnih cenovnih razredih. Sam imam občutek, da se znata clio in golf podražiti, dražji avti pa poceniti.
20.11.2020 7:48:07
spartan
Soglašam s komentarjem @RUNC....in sicer kakšno bo stanje po novem za avtomobile, ki se običajno prodajajo....drugače pa verjamem, da bo znižanje veliko, ampak samo za do sedaj veljavna luksuzna vozila.
20.11.2020 7:50:15
spartan
No....v bistvu prosim, da bi novinarji Avtomanije dali na razpolago bralcem "vpogled" v primerjavo Zanimiva zadeva za nas potrošnike
20.11.2020 7:52:39
milky
Sem pregledal osnutek zakona in vam lahko povem, da Šircelj naklada ( kot vedno ). Pocenili se bodo zgolj avti zgornjega cenovnega razreda, ki so bili do sedaj res dvakratno prizadeti z obdavčenjem na ceno in ' na luksuz '. Relativno se bodo pocenili tudi električarji (spet Porsche Taycan bolj kot kakšen Zoe) ampak pričakujte ukinitev subvencij pa boste na istem . Najbolj prodajani avtomobili (npr. Clio in Golf, ki jih omenjate) se ne bodo pocenili prav nič, sploh ne s klasičnimi motorji ali bognedaj dizlom - vsekakor pa so prodajalci to 'znižanje' že vgradili v ogromno povišanje cen novih vozil. Gre torej za klasičen predvolilni bombonček bogatim od katerega navadni ljudje ne bomo imeli nič - no ja, majhen namig - pri rabljenih se bo davek zmanjševal glede na starost vozila ( starejše kot je manjši davek ) tako da lahko pričakujemo porast števila 3 litrskih dizlov bavarskih znamk iz obdobja dieselgata na naših cestah . Ravno prav, da očistimo nemške salone in zrak. Pa še link na konkretne izračune https://narociavto.si/bodo-po-novem-zakonu-o-dmv-vozila-res-cenejsa/
20.11.2020 8:08:00
klemens
Potrebno je pogledati celo zgodbo in jasno EU usmeritve glede okolja. Sedaj so podatki o izpustih po NEDC, po novem letu bodo po WLTP. Sedaj si preračunajte razliko po sedanji zakonodaji in vrednostih po WLTP. Nato pa predlog novega zakona in izpuste po WLTP. Drugače mešate hruške in jabolka. Torej osnova za izračun naj bodo vrednosti po starem NEDC in po novem WLTP. Recimo tudi trenutna razlika za BMW M5, v Nemčiji je od 118k, pri nas pa od 164k, kar se meni zdi katastrofa.
20.11.2020 8:35:42
RUNC
Pa saj mislim, da je jasno, da se v aktualnem izračunu upošteva NEDC, po novem pa WLTP cikel. Sam bi samo hotel videti konkretno primerjavo na primeru novih avtov.
20.11.2020 8:40:42
klemens
Trenutno nimam časa, ampak vse je zelo lepo opisano tukaj: https://e-uprava.gov.si/.download/edemokracija/datotekaVsebina/414613?disposition=inline pa si lahko računate.
20.11.2020 9:16:07
alfafil
Tudi, če se je kaj pocenilo, bodo trgovci toliko dvignili tistih par sto evra, ker itak jamrajo, da komaj kaj zaslužijo. Dvomim, da sem počakal kakšen mesec z nakupom, da bi kaj profitiral.
20.11.2020 9:42:14
spartan
Potem se bo zagotovo splačal uvoz rabljenih...tukaj je zadeva računana še po starem ciklu NEDC. In pa luksuznega davka ne bo...tudi na motorje
20.11.2020 13:12:46
Goldy11
Na temle linku si lahko pogledate predlog zakona: https://e-uprava.gov.si/drzava-in-druzba/e-demokracija/predlogi-predpisov/predlog-predpisa.html?id=10923. Od 10. člena naprej na strani 30 (v Word dokumentu) je razložen način izračuna DMV po novem. Sestavljen bo iz treh postavk. V primeru avta, ki me zanima, to je srednji SUV z najsodobnejšimi bencinskimi in dizelskimi motorji, močjo 110 kW in ceno cca 35.000 €, je vrednost DMV po sedanjem obračunu in po novem približno enaka, to je 500 €. Če je avto dražji ob podobnih motorjih, bo DMV po novem nižji, če je cenejši, bo višji. Za obračun CO2 se bo uporabljala WLTP vrednost. DMV se obračunava tudi za rabljena uvožena vozila, pri njih se vrednosti po NEDC pomnožijo z 1,22 oz. 1,2 (različno bencin in dizel). Sicer se me pa to preveč ne tiče, ker dobim DMV povrnjen.
20.11.2020 13:31:30
RUNC
Torej, očitno so se moje domneve potrdile. Avtomobili, katere kupuje raja, se bodo podražili, tisti za ljudi z globljimi žepi pa pocenili.
20.11.2020 15:11:08
RUNC
Če pa tole drži, pa Šircelj le ni zavajal? https://dmv-izracun.si/
20.11.2020 20:46:57
skrivo
RUNC: uboga raja ne kupuje novih vozil, kjer bodo trgovci že poskrbeli, da sprememb cen skoraj ne bo (vdas pri cenejših ne). Uboga raja kupuje rabljene avte iz Nemčije in za te bo DMV nižji, tako da tokrat ni res, da bodo le bogati na boljšem. Če bi se obnašali kot v Ameriki, bi volivci morali voliti tako kot po navadi volijo Američani - tistega, ki obljublja enake ali nižje davke. Ampak problem pri nas je, da se še nobena stranka ni spomnila volilne kampanje voditi z obljubo "znižali bomo davke", samo ostalo nakladajo, o davkih pa ni govora ne na levi kot tudi ne na desni strani.
20.11.2020 21:13:55
RUNC
@skrivo; Ne kliči hudiča s takimi idejami 😁. Veliko bolje, da bi jih spomnil na kakšno samooskrbo z elektriko, kjer imaš ti veliko znanja.
20.11.2020 22:16:21
skrivo
Ja, vsekakor uvoz rabljenih dizlov s 100.000km na števcu (dejansko 400.000km) ni ravno pametna poteza, ampak dejstvo je, da si s SLO ne more prav vsak kupiti novega avta, ki manj onesnažuje, kaj šele čistega električarja, je pa pri slednjem uvoz rabljenega manj ekološko sporen, ker tudi "zjeban" ne bo puščal črnega dima za sabo
22.11.2020 22:18:19
kamiKaZaA
Izračuni prej in sedaj. Nebom jih šel še enkrat delati, sem jih pa naredil, ko je prišel osnutek davka. In sicer sem delal za Cliota in Mercedes AMG GT PRO. Pri Cliotu je po novem zakonu (pišem po spominu) bilo dražje za 60-100€ (odvisno od motorja). Pri Mercedesu z 4.0 motorjem, 585 konji in več kot 250g/CO2 izpusta pa boš po novem plačal približno slabih 60.000€ manj. Jaz podpiram novi zakon, ker bo država nasplošno več od davkov in zavarovanj pobrala, ker več ljudje ne bodo registirali dragih mrcin v Nemčiji ali Slovaški. Torej prej je nekdo kupil avto za 200k+ in ni plačal nič davka (uničeval naše ceste in ni plačal cestnine ali zavarovalnine Sloveniji), ker je vzel tuje tablice. Sedaj pa bo registriral ta avto na SLO tablice in bo država v štartu pobrala 22% DDV in še dodatni davek okoli 10k-20k €. Jaz bi še to ukinil. Naj bo samo DDV. Ampak je vseeno ta novi zakon boljši kot je bil stari. Moja napoved je, da če se bodo vsi težko kategorniki (200k+ €) po novem registrirali v SLO bo samo iz tega naslova več kot 10 milijonov priliva novega davka pobranega samo od 22% DDV. 200-300 takih avtov in že imajo več kot 10 milijonov davka not, kateri je prej šel v tujino.
24.11.2020 18:11:15
klemens
Jaz tudi podpiram zakon. Zgrožen sem bil, da je danes Zveza potrošnikov Slovenije proti temu zakonu. Mar niso oni glasnik, da porabnik dobi najbolj korektno/ugodno ponudbo na prostem trgu?! Iskreno, jaz bi razhajkal to bando, ker so v ozadju očitno politični interesi in ne dobro kupca. Sem že večkrat pisal in bom ponovno zapisal, po izračunih na Ministrstvu za finance - (prijatelji) so po uvedbi DMV-ja, dobili manj v proračun, pa še kupci luksuznih vozil so šli kupovati v tujino, kar pomeni, ni DDV, ni plačila zavarovanja pri nas, cestnine...Ker sem letos kupil vozilo in se skoraj nič ne vozim, se me trenutno osebno niti ne tiče, mi je pa pohvalno, da vlada gleda širše in poskuša uravnotežiti prehuda odstopanja, katera jaz poimenujem socializem.
24.11.2020 18:47:25
Macolar
A nebi šlo bolj enostavno? Uvest konkreten nadzor in prepovedat goljufanje z rabo tujih tablic. Če pa ima kateri izmed uživalcev kaviarja probleme pa naj hodi peš. Ker če so res povprečni avtomobili kasirali višjo dajatev, potem je olajsava za bogatunske goljufe navaden nateg ljudi. Poračunajte koliko je luksuznih avtomobilov napram tistim nižjega in srednjega razreda. Že samo zaradi volumna bodo navadni ljudje financirali luksuz ostalim.
25.11.2020 7:11:13
klemens
Saj ni goljufanje, če imaš pa firmo na Slovaškem ali začasno bivališče itn. Odpreti firme ni nikakršen problem. Kupit stanovanje za 20k tudi ne. Znanec recimo, tudi lastnik kar nekaj vozil ranga 200k+, si še vsak mesec privošči kakšnega eksota za 300k+, vse najame in večina je od rent-a-car firme iz Nemčije. Tukaj je vse legalno, samo denar gre v tujino. Tudi jaz sem raje rental na Češkem kot pri nas, da sem si dal duška. "Navadni" ljudje ne bodo nič financirali bogatim. Vsak mora plačati vozilo in dajatve, zakaj bi pa nekdo plačeval višje davke, kot nekdo drug, je pa zame diskriminatorno. Saj se že v odstotkih pozna, nekdo ki kupi vozilo za 12.200 eur, plača državi 2.200 eur DDV, tisti, ki ga pa kupi za 122.000 eur, pa plača 22.000 eur DDV. Zame je nadzor nekaj zelo nesmiselnega, primer DARS preglednikov, ki skačejo po avtocestah, jih tepejo, maltretirajo itn. Madžari pa E-vinjeta, kamere in se že printa kazen. Mi res živimo tako za časom za ostalo EU, da je meni na trenutke prav nerodno. Zakonodaja, bi pa morala biti tako spisana, da se ti ne splača goljufati, potem tudi nadzora ne potrebuješ toliko. Mentalitete pri nas se ne da spremeniti čez noč. Da malo sarkastično še zapišem, tisti, ki več zagonijo na letni ravni, bi lahko dobili še kakšno olajšavo recimo nad 100k, 5% vračila DDV, nad 500k 10% vračila, nad 1 mio 15%. Z drobižem se pa ne bi ukvarjal.
25.11.2020 11:47:38
macolar
Da bi se upošteval samo DDV se tudi jaz strinjam.
25.11.2020 14:52:28

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija